Reclame is iets waar niemand aan kan ontlopen, al zit je niet op je telefoon heel de dag, dan zul je het alsnog overal op straat zien. Zelfs op lantaarnpalen worden tegenwoordig stickers geplakt die aan het adverteren zijn voor bepaalde diensten of producten. Maar meestal kiest een bedrijf er niet voor om slechts op één enkel mediakanaal te adverteren, dit is meestal over verschillende kanalen verspreid, bijvoorbeeld buitenreclame en social media. Hieronder zullen we je vertellen waarom je moet adverteren op meerdere mediakanalen.
Buitenreclame
Buitenreclame is een hele goede manier om reclame te kunnen maken, dagelijks passeren namelijk veel mensen veel verschillende plekken. Vaak komen ze dan ook langs verschillende reclamepunten, denk bijvoorbeeld maar aan een bushokje. Bij buitenreclame Rotterdam zie je ook vaak op de pleinen digitale reclame borden waar je dan soms zelfs interactie mee kan hebben.
Andere media
Buitenreclame in zijn eentje kan al heel erg effectief zijn, maar je kunt je boodschap het beste overbrengen als je er ook nog voor kiest om op social media te adverteren. Dit kan je doen op verschillende manieren, vanuit de media platforms zelf heb je meestal wel de optie om advertenties te tonen, maar je kunt ook andere mensen betalen die een groot bereik hebben op zo’n platform om wat positiefs te zeggen over je product of dienst.
Waarom zou je het moeten inzetten?
Waarom zou je gebruik moeten maken van meerdere mediakanalen vraag je je dan misschien af. Dit heeft te maken met het bereik en de frequentie, je bereikt er namelijk veel meer mensen mee door op zowel social media als buitenreclame te adverteren. Het is hierbij wel belangrijk dat alle boodschappen op de verschillende platformen dezelfde boodschap uitdragen voor de consistentie. Het is hierbij ook belangrijk dat je eventueel kan inspelen het feit dat je verschillende dingen kan doen met media adverteren en door middel van buiten te adverteren.
Overal om je heen zie je advertenties, niet alleen in je telefoon, ook in de buitenwereld. In de buitenwereld heb je buitenreclame, dit is een handige manier omdat mensen daar dagelijks tegenaan lopen. Maar door gebruik te maken van andere media zoals social media, kun je ook een doelgroep bereiken die normaal gesproken niet veel buiten komt bijvoorbeeld. Het is het beste om een combinatie van meerdere mediakanalen te doen, zodat je een zo groot mogelijk bereik hebt